ТЕХНОЛОГІЯ РОБОТИ В МАЛИХ ГРУПАХ НА БІНАРНИХ УРОКАХ ПРЕДМЕТІВ «ОСНОВИ ЗАХИСТУ ВІТЧИЗНИ» І «ФІЗИКА» В ДПТНЗ «ГНІВАНСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ ІМЕНІ ДВІЧІ ГЕРОЯ РАДЯНСЬКОГО СОЮЗУ Р.Я.МАЛИНОВСЬКОГО»

 

Кожна дитина — то неповторний світ, тож дуже важливо відчути її індивідуальність, відшукати ті методичні форми, що сприятимуть збагаченню і розвитку творчого потенціалу, розкриттю її здібностей та вмінню вчитися. Навчаючи фізики, забезпечую значну частину тих практичних умінь та навичок, які учні винесуть зі стін ліцею, засвоять заради використання у своїй майбутній професії, у побуті. Разом з тим я очікую, що після завершення навчання випускник буде інтелектуально розвиненим, ерудованим, винахідливим, матиме широкий кругозір. Я вірю в добро, людяність і світле майбутнє – цьому й навчаю своїх учнів. Навчаючись  –   творю, в процесі творчості – навчаю. «Навчання ніколи не вичерпує розум» (Леонардo да Вінчі).

                                         С.В. Бидловська, О.Д.Нечипоренко, Морозова Ж.В.

ТЕХНОЛОГІЯ РОБОТИ В МАЛИХ ГРУПАХ НА БІНАРНИХ УРОКАХ ПРЕДМЕТІВ «ОСНОВИ ЗАХИСТУ ВІТЧИЗНИ» І «ФІЗИКА» В ДПТНЗ «ГНІВАНСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ ІМЕНІ ДВІЧІ  ГЕРОЯ РАДЯНСЬКОГО СОЮЗУ Р.Я.МАЛИНОВСЬКОГО».

 

 

Актуальність теми. В психолого-педагогічній літературі технології роботи в малих групах посідають важливе місце, так як вони відкривають для учнів можливості співпраці, стосунків, пізнання довкілля та одночасно направлені на особистісно-орієнтоване навчання , що передбачає організацію навчання на засадах глибокої поваги до особистості учня, врахування особливостей індивідуального розвитку, ставлення до нього як до свідомого відповідального суб'єкта навчально-виховної         взаємодії.  Намагаючись оволодіти різними педагогічними прийомами, надають перевагу груповій формі навчальної діяльності на уроці. Дослідження групової форми роботи в малих групах актуальне на сучасному етапі та при проведенні таких уроків дало позитивний результат в успішності учнів.

Постановка проблеми. Головним завданням викладачів професійно-технічної освіти в ДПТНЗ “Гніванський професійний ліцей імені двічі Героя Радянського Союзу Р.Я. Малиновського” є удосконалення навчально-виховного процесу засобами сучасних педагогічних технологій. Робота в малих групах часто використовується на бінарних уроках у викладачів з різних предметів: англійської і історії, хімії і екології, математики і бухгалтерського обліку. Також велись дослідження про проведення бінарних уроків здавалось би із неспоріднених предметів «Основи захисту Вітчизни» і «Фізика». Проведення дослідження і питання часу дало чітку відповідь: у основах захисту Вітчизни і фізиці багато споріднених питань, які цікавлять сучасну молодь, так як буденне життя їх потребує відповіді на питання збереження здоров’я людини , а фізика - наука про природу, тобто про все, що оточує нас. Та й усі науки розростались гілками дерева, стовбуром якого була фізика. Отже, проведення таких досліджень є наразі своєчасним і необхідним.

Аналіз попередніх досліджень і публікацій. Питанням технології роботи в малих групах займалися Ж.-Ж. Руссо, Й.Г. Песталоцці, Д. Дьюї, А. Белла,
Дж. Ланкастера, М. О. Данилова, Б.П. Єсипова,  І.М. Передова, А.М., Ю.К. Бабанський, та інші. Значний внесок у розвиток теорії групової навчальної діяльності зробили французькі вчені-педагоги: К. Гарсіа, Р. Галь, Р. Кузіне, польські вчені: В. Окунь, Р. Петриківський, Ч. Куписєвич. 

Метою статті є ознайомлення з технологією роботи в малих групах на бінарних уроках з предметів «Основи захисту Вітчизни» і «Фізика».

Виклад основного матеріалу. Розглянемо можливості  та обмеження навчання у групах на бінарних уроках. Групові форми навчання поєднують у собі співпрацю кількох учнів, що створює атмосферу активності і відповідальності,  - вільний підхід до поставленої проблеми, взаємовиручку та взаємодопомогу, що дає позитивний кінцевий результат. Кожна група розв’язує поставлене завдання в доступному для кожного учасника темпі. Колективне обговорення поставленого завдання відбувається досить жваво і продуктивно, що підвищує ефективність уроку, розвиває навчально-пізнавальну активність, самостійність учнів, вміння співпрацювати. Групова навчальна діяльність -це форма організації навчання в малих групах учнів, об'єднаних загальною навчальною метою при опосередкованому керівництві викладачем і в співпраці з учнями та виконує організаційну функцію. Полягає вона в тому, що учні вчаться розподіляти обов'язки, вчаться спілкування один з одним і відстоювати свою думку,  уміння розв'язувати конфлікти, що виникають у спільній діяльності. Учень бере на себе функції викладача і виконує дорослі види діяльності при  виникаючих запитаннях в учасників групи. Адже, відомо, що деяким учням простіше звернутись до ровесників за роз’ясненням, а ніж до викладача. Здебільшого, зазвичай, група складається з 4-5 чоловік і в такій групі сором’язливі учні почувають себе вільними, ніж коли б вони відповідали в присутності цієї групи. Робота в малій групі створює несміливому учневі відчуття схвалення. Технологію роботи в малих групах ми використовуємо не лише на бінарних уроках, але і на традиційних, де вони займають чільне місце. Загалом створюються більш кращі умови для формування позитивної мотивації навчання. Викладач в таких формах роботи на уроці керує роботою кожного учня опосередковано, через завдання, які він пропонує групі та які регулюють діяльність учнів. 

Таким чином, у груповій формі навчання за той самий проміжок часу обсяг виконаної роботи зростає, навіть в учнів з низьким рівнем знань: 
 формуються       вміння        співпрацювати і виховуються гуманні стосунки.
  Щонайменше вдвічі підвищується реалізація цих напрямків на бінарних уроках , коли організовують працю в єдності два викладачі, сумісна праця яких дає бажані результати в навчанні.

Мета технології групового навчання це розвиток учня як суб’єкта навчальної діяльності, тому й відповідні ставляться завдання для досягнення цієї мети: навчати учнів співпрацювати та переживати за учасників групи, активності та комунікативності, рівноправності, що досягається ретельним підбором учасників груп. 

Проте й обмеження в технології роботи в малих групах теж існують, які потрібно в навчальній діяльності звести до мінімуму. Це неекономна витрата часу на виконання завдання, на даний час відсутність достатньої кількості комп’ютерних класів, невчасне спрямування роботи в кожній групі, що значно усувається при бінарному уроці. Інколи серед учнів виникає недоцільне суперництво, самовихваляння. Тривалішим є облік індивідуальної діяльності учнів групи, якщо проводиться урок не в комп’ютерному класі з відповідною програмою підрахунку балів. Облік балів у групі пришвидшується при підрахунку кількості фантів у святкових вазах ( паперові тюльпани, волошки і т.д.)

Наведемо приклад  бінарного уроку  із застосуванням роботи в малих групах.

Предмети:«Основи захисту Вітчизни(для дівчат)» та «Фізика». Тема уроку.  Травми основних систем організму при механічному русі. На уроці працювали групи «Науковців», «Мислителів» і «Фантазерів».

Мета уроку: навчальна: повторити і поглибити поняття механічного руху, його види та вплив на безпеку руху. Розглянути поняття травми, види травм,  залежно від чинників довкілля, особливості промислових та військових травм та класифікацію травм залежно від ступеня важкості ураження;

виховна: виховувати в учнів високу громадянську відповідальність за здоров’я і безпеку  людського життя, тактовне ставлення один до одного під час роботи в групах, працелюбність, старанність;

розвиваюча: розвивати в учнів пізнавальні інтереси, уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.

Тип уроку: комбінований

Вид уроку: бінарний

Методи і прийоми: вправа "Асоціативний кущ", вправа "Мікрофон", прийом "Проблемна ситуація".

Дидактичний матеріал: робочі зошити, презентації, опорний конспект, задачі, плакати з малюнками ваз, паперові волошки, тестові завдання, індивідуальні картки для оцінювання і самооцінки роботи учнів в групах.

Матеріально-технічне забезпечення: ноутбук, мультимедійний проектор, клей ПВА.

Методична мета: впровадження інноваційних форм проведення уроку.

Структура уроку.

І. Організаційний момент. ………………………………………      1 хв.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності……………………………       2 хв.

ІІІ.  Актуалізація опорних знань ………………………………        15хв.

ІV. Вивчення нового матеріалу …………………………………      15 хв.

V. Закріплення вивченого матеріалу …………………………..        8 хв.

VІ. Оцінювання роботи учнів на уроці …………………………       2  хв.

VІІ.  Домашнє завдання …………………………………………        2  хв.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Викладачі  «Основ захисту Вітчизни» і  «Фізики». Привітання  з учнями та  запис в журнал присутність учнів.  Виявлення готовності учнів до уроку.

Викладач фізики. (Створення позитивної психологічної аури. Мотивація навчальної діяльності). Здається, що в цьому світі немає нічого вічного. Пам’ятаєте: «все тече, все змінюється…»? на зміну зимі завжди приходить весна. Ніч, якою б довгою вона не була, скінчиться, і настане ранок. Доки існують люди, вони будуть прагнути щастя і кращої долі. Нехай усі наші надії збуваються! Я бажаю, щоб у ваших домівках запанувало порозуміння, а в наших серцях оселився вогник надії і сяяв протягом усього життя.

Викладач  «Основ захисту Вітчизни» . Повідомлення теми уроку: «Травми основних систем організму при механічному русі». Слайд 1. Дана тема направлена на інтеграцію  понять  травм і механічного руху, що служитиме запобіганню їх негативних проявів. Епіграф уроку: «Життя – найвища цінність. Рух – це основне джерело  здоров'я,  а  бездіяльність – його могила» . (Ж. Тиссо).                                                                         

Викладач фізики. А девіз нашого  уроку: «Твоє  здоров’я  для тебе найцінніше, то ж бережи його щохвилини”. Слайд 4.  Мотивація вивчення теми: травми основних систем організму при механічному русі шкодять здоров’ю, яке є основним в житті кожної людини. «Життя твоє безцінний дар. Не забувай про це ніколи».  Які слова у цьому вірші найголовніші? (життя)   На світі немає нічого більш цінного, ніж життя і здоров’я. І треба жити так, щоб не завдавати страждань рідним і близьким. Треба завжди піклуватися про себе, адже, коли людина здорова, вона може здолати всі труднощі  життя.  Тому саме механічний  рух, який  є основою життя  та інколи призводить до травм, розглядатимемо  на уроці, поєднаємо знання про рух і травми, розглянемо  методи запобігання травматизму та надання першої допомоги.  Слайд 2.

   Ознайомлення учнів з метою і завданнями уроку: ( повторимо поняття механічного руху за базову школу, з’ясуємо його види, характеристику та вплив на безпеку руху, залежність від чинників довкілля. Систематизуємо та класифікуємо вивчений матеріал та усвідомимо високу громадянську відповідальність за здоров’я і безпеку  людського   життя». Слайд 3.

Викладач «Основ захисту Вітчизни». Для більш наочного висвітлення вашої діяльності на уроці розділимось на групи «Науковців», «Мислителів» і «Фантазерів». (на святково прибраному столі були підготовлені  для кожної групи учнів  плакати із зображенням кольорової вази  та клей ПВА. Запишемо список учасників групи на відповідному плакаті. За кожну правильну відповідь в один бал отримуєте квітку блакитної волошки, наклеюєте її, створюючи над вазою букет з волошок. В кінці уроку підрахуємо волошки-бали і підведемо підсумок вашої активності та оцінимо роботу кожного учня і групи в індивідуальних картках для оцінювання кожного учня і самооцінки).

ІІ. Актуалізація опорних знань.                                                    

Викладач «Основ захисту Вітчизни». Повторимо вивчений раніше матеріал з теми «Рани». Кожна команда виконує тестові завдання, за правильну відповідь отримує волошку. Правильну відповідь підкреслити.                                                                                                     

Тестові завдання  для групи «Науковці».

·                    Чиста рана- це: 1.колота; 2.рвана; 3.різана; 4.операційна.

·                   Найбрудніша рана-це: 1. колота; 2.укус;3. різана.

·                   Що необхідно зробити, щоб запобігти ускладненням ран?

одразу видалити предмети або їх частини, що потрапили у рану; звернутися за допомогою до лікаря; залити рану перекисем водню.

·                   Що необхідно зробити, якщо рана  не сильно кровоточить?: 1.промити рану антисептиком або водою з милом;  2. змазати вазеліном або перебинтувати; 3. накласти джгут;4.накласти на рану стерильну серветку і туго перебинтувати.

·                   Якщо рану завдано ножем, який і досі у ній, треба: 
1.накласти джгут, 2.вийняти ніж; 3. накласти пов'язку, обминаючи ножа, зафіксувати його; 4. накласти пов'язку, притискаючи ніж до тіла.

·                   Як необхідно обробити велику рвану рану?: 1. вичистити рану ватним тампоном з антисептиком, накласти стерильний матеріал на рану, зробити перев'язку; 2. змастити краї рани йодом, зеленкою, накласти стерильну пов'язку.                                                                                                                                                                                             

Тестові завдання для групи «Мислителі» і «Фантазери» ті ж, тільки завдання розташовані в іншому порядку. Правильні відповіді записані на дошці, попередньо закриті. Тому перевірка тестових завдань проводиться учнями і викладачами швидко.

Викладач фізики. Повторимо матеріал за базову школу з теми  «Механічний рух». Вправа «Мікрофон». (За кожну правильну відповідь учні отримують волошку). Що називається механічним рухом? ( Очікувана відповідь: зміна положення тіла відносно інших тіл з бігом часу). Як впливають ці види рухів на виникнення травм? (Очікувана відповідь:спричиняють травми при раптовій зміні швидкості і напряму руху).

Вправа "Асоціативний кущ". Викладач записує на дошці ключове слово "Рух" і пропонує учням називати все,  що з ним асоціюється. Після складання  "куща", яке супроводжується коментарями учнів, викладач з’ясовує  ступінь сформованості їхніх базових знань. (Очікувана відповідь: рух – рівномірний, нерівномірний, прямолінійний, криволінійний, поступальний).

 ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Викладач  «Основ захисту Вітчизни». Мотивація навчання. Які ж гарні букети у вазах кожної групи, старайтесь і далі бути активними при вивченні нового матеріалу – будуть кращі знанні і кращі оцінки.                                                   

          Викладач фізики. Хвилинка релаксації  «Математичний жарт». Протягом року вам майже ніколи вчитися, і я це доведу. У році є 365 днів, з них – 52 неділі і 10 державних свят – вихідних. Виходить, що ви разом з близькими відпочиваєте 62 дні. Канікули зимові та літні тривають не менше 100 днів. Отже, вже відпочиваєте 162 дні. Вночі не вчаться. Усі ночі – це ще півроку. Ще 182 дні відпадають. Залишилось 20 днів, але заняття продовжується не весь день, а не більше чверті дня. Тому ще 15 днів відпадають. Залишається лише 5 днів напруженої праці, коли можна одержати глибокі знання. Я гадаю, що вам це під силу! Розпочнемо вивчення нового матеріалу. (Що ж у цьому «математичному жарті» не так пораховано поміркуєте вдома).

"Руху нема" – сказав мудрець бородатий. Інший промовчав, і став перед ним ходити. Сильніше він не зміг би заперечити - хвалили всі ту відповідь замислувату.

- У цьому вірші описується суперечка двох учених. Один із них давньогрецький учений Зенон, який стверджує, що руху в природі не існує. Свої твердження він доводив на прикладі стріли, яка в будь-який момент часу перебуває нерухомою. Отже , руху зовсім немає. У чому помилка Зенона?  Відповідь у словах Арістотеля: «Хто не знає руху, то й не знає природи». Усі явища і процеси пов’язані з рухом. Найважливіший висновок, який зробила наука в процесі свого розвитку, такий: нерухомих тіл у природі немає. З механічними явищами, процесами, подіями ми стикаємось повсякденно, вони завжди присутні навколо нас  "вагомо, грубо, зримо". Падіння краплі дощу й листика з дерева, збудження хвиль на морі та спливання води в річках, рух мотоцикліста і вітер, робота всіх видів транспорту і підйомних кранів, обертання Землі навколо Сонця, плавання на воді й у воді, віддача під час пострілу, стирання автомобільної шини і пружність годинникової пружини, стрибок парашутиста і політ автоматичної міжпланетної станції – все це механічні явища і процеси.                                  

Завдання групам. Навести приклади:   а) траєкторії тіл;   б) видимі і невидимі траєкторії тіл (Траєкторія коліс велосипеда на мокрому піску, траєкторія крейди на дошці під час письма – видимі; траєкторія польоту бджоли, траєкторія руху коліс автомобіля  по асфальту  - невидимі);  в) траєкторії, які відомі ще до початку руху (траєкторія  руху рейсового трамваю, штучного супутника землі – заздалегідь відомі).

 Викладач  «Основ захисту Вітчизни». А тепер  вашій увазі пропонується розглянути поняття «травми», які бувають при зміні положення тіла з часом, тобто при русі. Травми – порушення цілісності тканин і органів. В клінічній медицині існує спеціальний розділ – травматологія, що вивчає травми,їх причини, види, перебіг, методи профілактики та лікування. Травматичні чинники бувають такі: механічні  (удари, порізи),  термічні (опіки), вогнепальні, хімічні,електричні, променеві. Слайди 6-13. Види травм: відкриті – пошкоджуються покрови організму; закриті -  шкіра та слизові оболонки залишаються цілим; забиті місця – представляють собою пошкодженя м’яких тканин, що розвиваються при різкому стисканні тканин між твердими поверхнями; розтягнення – це обмежене ушкодження зв’язувального апарату суглоба, при якому під дією зовнішньої сили відбувається надмірне розтягнення зв’язок суглобу, при цьому, зазвичай, частина волокон рветься. Реакція на  травму залежить від характеру травми. Симптоми травм: біль, набряк і підвищення температури в місці пошкодження. Прояв загальної реакції організму на травму залежить від її тяжкості. Чим важче травма, тим більше виражені загальні симптоми, до яких відносять підвищення температури тіла, порушення обмінних процесів, порушення діяльності з боку серцево-судинної і нервової системи. Важкі травми часто супроводжуються ускладненнями, такими як травматичний шок, порушення функціонування травмованого органа, масивна крововтрата. Ускладненням відкритої травми так само є місцевий або загальний інфекційний процес. В даний час травми займають третє місце серед причин смертності осіб працездатного віку. 

Класифікація травм за ступенем важкості: легкі(забиття, розтягнення);  середньої важкості(вивихи, переломи пальців); важкі(струс мозку, перелом стегна). Травми кісток і суглобів.  Суглоби мають складну будову. Кожний суглоб оточений суглобним мішком, в який вплітаються зв’язки, що його закріплюють. В разі нещасного випадку одна з кісток може розірвати суглобний мішок і вислизнути з нього, при цьому порушиться нормальне взаєморозташування кісток.  Ознаки вивихів:  Порушення звичних обрисів суглоба, не характерне виступання кістки на новому місці – іноді цю кістку видно через шкіру. Вивих є досить складним видом пошкодження, оскільки при цьому порушується не лише суглобний мішок, а й зв’язки, судини, а іноді й нерви. Часто вивих супроводжується відривом кусочка кісткової тканини, тобто переломом. При вивиху або при підозрі на нього необхідно пошкоджену кінцівку зробити нерухомою, наклавши на неї шину або фіксуючу пов’язку, якомога швидше відправити дитину до хірурга. Для попередження набрякання суглоба та для зменшення болю на пошкоджений суглоб можна покласти мокру серветку або міхур з льодом. Лікувальні заходи при вивиху або при підозрі на нього необхідно пошкоджену кінцівку зробити нерухомою, наклавши на неї шину або фіксуючу пов’язку, якомога швидше відправити дитину до хірурга. Для попередження набрякання суглоба та для зменшення болю на пошкоджений суглоб можна покласти мокру серветку або міхур з льодом.  Переломи – це порушення цілісності кісток. При пораненні, сильних ударах, падіннях кістки іноді ламаються. Найчастіше бувають переломи кісток кінцівок. Всі переломи можуть бути неповними, коли частини кісток роз’єднуються не по всій товщині (тріщини, надломи) та повними, при яких роз’єднання відламків  кістки  проходить  по  всій  товщі  кістки.  Для перелому характерні деформація, крововилив у місці перелому, укорочення кінцівки, порушення її функції, біль при обмацуванні в місці перелому, ненормальна рухливість у місці перелому, крепітація (хруст) кісткових відламків. Перша допомога: повинна бути транспортна іммобілізація ( знерухомлення). Фіксація проводиться шинами. Фіксація створює максимальний спокій ділянки  перелому, що попереджує подальшу травматизацію м’яких тканин гострими уламками кісток та вторинне зміщення уламків, а також зменшує біль та, відповідно, можливість поглиблення  больового шоку. У лікувальному закладі після обстеження постраждалого у першу чергу проводять репозицію (вправлення) уламків, а потім накладають відповідну гіпсову лонгету. Для лікування переломів застосовують різні лікувальні методи: шинні та гіпсові пов’язки, скелетне витягування, оперативне лікування за допомогою різних швів, цвяхів, гвинтів, пластинок. При відкритому переломі проводять первинну хірургічну обробку та лікування рани. Вводять протиправцеву сироватку. (Учні роблять записи в зошити основних понять).

V. Закріплення вивченого матеріалу. Сьогодні на уроці ми разом з вами поєднали такі теми як «Рух» і «Травми».  Ви за професією майбутні кухарі. Було б добре, якби тема «Травми при механічному русі» нагадувала про себе людям якнайменше, але її існування варте вивченню, то ж закріпимо знання. 1. Які травми можуть виникати у вашій професії? 2. Як класифікують травми за дією чинників зовнішнього середовища? 3. Як запобігти  виробничим травмам?

Викладач фізики       Колективно - групова форма роботи. Порівняйте поняття "механіка" і "травми". Що у них спільного? Чим відрізняються?
(Очікувана відповідь: зміна положення частин тіла – втрата цілісності поверхні тіла). Дайте означення механічного руху, наведіть приклади . Подумайте і скажіть у якому випадку космічний корабель:
  а) можна розглядати як матеріальну точку;   б) не можна розглядати як матеріальну точку.  Відповідь обґрунтуйте. Чи може переміщення бути нульовим? У якому випадку модуль переміщення дорівнює пройденому шляху? За що ми сплачуємо у таксі: за шлях чи за переміщення?  Робота в групах (розв’язування задач, за кожну правильну відповідь група отримує волошку). Задача 1. М’яч упавши з висоти 4 м відскочив від землі. На половині висоти його впіймали. Визначте шлях і модуль переміщення м’яча. Задача 2. Спортсмен пропливає водяною доріжкою басейну 5 разів. Довжина доріжки 25 м. Визначте шлях і модуль переміщення спортсмена. Задача 3. Будівельний кран піднімає бочку з бетоном й одночасно обертається. Накресліть приблизну траєкторію руху бочки відносно:  а) кранівника; б) будівельників, які працюють на майданчику. Задача 4. Вертоліт, пролетівши по прямій 400 км, повернув під кутом 900 і пролетів ще 300 км. Знайти шлях і переміщення гвинтокрила.

Викладач «Основ захисту Вітчизни». А зараз вправа «Коло думок»: Що у світі неповторне, індивідуальне? Як треба прожити  життя? Як  впливають  неприємності  на ваше життя?  У чому неповторність людини?                                                                                       Як має людина ставитись до свого життя? Життя інших людей? Яку цінність для України становить кожний із нас? Слайд 14. Викладач підбиває підсумок уроку, використовуючи прийом "Ключові слова" та «Абетку нових термінів» . Учні записують "ключові слова"(Механічний рух, рівномірний, нерівномірний, рух, траєкторія, переміщення, швидкість) і «абетку нових термінів»(Крепітація (хруст),іммобілізація (знерухомлення), репозицію (вправлення)) уроку. Заключна позиція уроку: «Головним скарбом життя є здоров’я, і щоб його зберегти треба багато знати». (Авіценна) . Слайд 15 Прийшов час порахувати квіти волошки у ваших вазах. Отже, команда «Науковці» отримує  по ____ балів, «Фантазери» - по ____    балів,  «Мислителі»  -   по _____ балів.  Дякуємо за активну участь на уроці .                                                                                  

Домашнє завдання. § 21 «Травми  основних систем організму» , підручник «Захист Вітчизни: Основи медичних знань», рівень стандарту, 10 клас; §§ 1-12, «Механічний рух. Види механічного руху», «Фізика», рівень стандарту, 10 клас. Експериментальна задачаЗ’ясуйте довжину свого кроку і, користуючись цією мірою, визначте шлях, який ви проходите по коридору ліцею. Визначте час свого руху.

Висновки. Використання технології роботи в малих групах на бінарних уроках із застосуванням мультимедійних технологій дозволяють охопити  роботою та оцінити  всіх учнів групи, сприяють виробленню соціально важливих навичок колективної праці, формується почуття відповідальності, водночас дисциплінованості. І найголовніше – інтеграція змісту і організація форм   допомагає  сучасним учням сприймати явища цілісно і різнобічно, ступити крок далі, піднятись на щаблину вище у питаннях забезпечення загального розвитку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відомості  про авторів

         Автор 1.

Бидловська  Світлана  Олександрівна

 

Посада

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       Автор 2.

Нечипоренко  Ольга  Дмитрівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       Автор 3.

Морозова  Жанна  Володимирівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 








                                        

Коментарі